Friday 28 September 2012

anugerah

Assalamualaikum..alhamdulillah..malam ni aku diberi idea untuk menulis..malam ni aku ingin menulis satu post tentang anugerah..iaitu anugerah perasaan kasih dan sayang..actually idea ni muncul lepas aku menonton cerita Salam Cinta lakonan Diana Amir..satu cerita yang bagus..jalan cerita nya menarik..dan buat aku berfikir..benar apa yang dikatakan..setiap masalah dan dugaan yang diberi oleh Allah itu, pasti ada hikmah di akhir nya..selama ini..aku terlalu sibuk mencari siapakah yang bakal menjadi makmum ku suatu hari nanti..hingga aku lalai dan terlupa pada Dia..subhanAllah..sudah terlalu banyak kesilapan yang aku lakukan..tetapi Allah itu maha penyayang..walau aku sering melupakan Dia, tapi Dia tidak pernah melupakan aku..setiap dugaan yang diberi itu untuk membuatkan kita rapat dengan Dia sebenar nya..aku pernah terbaca satu ayat..Allah menguji seseorang itu kerana Dia merindui doa dari orang tersebut..masyaAllah..Dia itu maha pengasih lagi maha penyayang..kadangkala kita bersungut kerana kita tidak diberi apa yang kita minta walhal kita telah bermohon padaNya..tapi kita silap..Allah itu maha mengetahui..Dia tahu apa yang terbaik buat kita..benar lah..setiap yang berlaku pasti ada hikmah nya..Dia yang memberi perasaan kasih dan sayang buat kita..tetapi kita..sering melupakan Dia..

cukup lah sampai disini penulisan aku buat setakat ini..apa yang aku tulis ini..bukan la ditujukan pada sesiapa..tetapi untuk diri aku sendiri yang telah lalai dengan apa yang diberi oleh Nya selama ini..ampunilah aku ya Allah..Kau bukakan lah pintu hatiku ini..Kau bukakan lah pintu taubat ku..Kau berikan lah aku hidayah dan rahmat mu ya Allah..sesungguhnya selama ini aku telah banyak melakukan dosa terhadap mu ya Rabb..amin ya rabbal alamin.. :)

 cinta itu adalah hadiah dari Allah S.W.T..layakkah hadiah yang diberi lebih dicintai dari pemberinya? 

assalamualaikum dan terima kasih kerana sudi membaca..sesungguh nya yang baik itu datang nya dari Allah..dan yang lemah itu datang nya dari diri aku sendiri.. :)






No comments:

Post a Comment